4 de febr. 2015

Lluminositat aleatòria



En molts projectes ens pot interessar que determinades coses succeeixin de forma aleatòria. En aquest exemple farem que la lluminositat d’un led prengui valors aleatoris. Per obtenir un valor aleatori cal emprar a la funció random. Si ho proveu, veureu que a primer cop d’ull teniu uns valors aleatoris però que si ho repetiu diverses vegades veureu patrons de repetició. Normalment els generadors de nombres aleatoris no són del tot aleatoris i, per tant, donen lloc a uns patrons repetitius. En llenguatge matemàtic se’ls anomenen nombres pseudoaleatoris.

Els generadors de nombres pseudoaleatoris solen admetre la possibilitat de donar una llavor a partir de la qual es generen els nombres. Si la llavor és diferent podem obtenir patrons diferents. Combinant una llavor diferent amb un generador de nombres pseudoaleatoris arribem a obtenir uns valors que poden considerar-se aleatoris. Per tenir una llavor que variï és molt habitual fer servir una entrada analògica que no tingui res connectat. La llavor es defineix amb la funció randomSeed. Les entrades analògiques les comentarem més endavant. Ara només ens cal agafar una entrada analògica que no fem servir. En l’exemple següent hem agafat l’entrada A7 que correspon a la pota D6; per tant a aquesta pota no hi hem de connectar res.
 
Programa

En la placa Flora l’entrada A7 correspon a la pota D6, la A9 a la D9, la A10 a la D10 i la A11 a la D12.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari